Friday, November 23, 2007

Cintaku untukMu..


Ya Allah……
Kurniakanlah untukku cinta Mu dan cinta orang-orang yang mencintaiMu
serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cinta Mu

Ya Allah……
Segala pemberianMu yang aku sayangi,
jadikanlah ia kekuatan bagiku untuk mencintaiMu.
Segala yang Engkau pisahkan dariku,
sedangkan ia sangat aku sayangi,
jadikanlah ia ruang untuk cintaMu dalam diriku

Ya Allah……
Berikanlah kekuatan untuk mengutamakan cintaMu
berbanding cintaku kepada keluarga, harta dan air dingin ketika dahaga.

Ya Allah……
Berikanlah aku kekuatan untuk mencintaiMu,
para Malaikat, Nabi-nabiMu dan hamba-hambaMu yang soleh.

Ya Allah……..
Hidupkanlah hatiku dengan cintaMu
dan jadikanlah aku hambaMU yang Engkau cintai

Ya Allah……..
Berikanlah aku kekuatan untuk mencintaiMu sepenuh hatiku
dan redha kepadaMu dalam setiap usahaku……..
Ameen ya Allah...

0 comments:

Yang Benar Tetap Benar © 2008 Template by:
SkinCorner