Monday, June 01, 2009

Alhamdulillah

“Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberi rezeki kepadanya tanpa di sangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang dikehendakiNya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.”

Siang tadi ketika dalam perjalanan pulang dari KL ke Kangar, hati saya terdetik untuk mengetahui keputusan exam semester lepas. Adik2 sibuk bertanya. Tapi rasa ngeri untuk mengambil tahu keputusan tersebut. Huhu..

Satu panggilan ke HEA dibuat dengan penuh debar. Seperti dijangka, keputusan saya telah menurun berbanding semester sebelumnya. Alhamdulillah. Walau bagaimanapun saya tetap merasakan telah menerima satu kuasa pertolongan yang sangat menakjubkan. Kenapa?


Alhamdulillah... Tanpa diduga, diizinkan Allah untuk saya menerima Dean list ke- 8 dengan CGPA melepasi nilai yang melayakkan saya mendapat potongan 100% pinjaman MARA berjumlah lebih kurang RM 44,000. Saya sangat bersyukur dengan nikmat dan kurniaan ini. Tidak perlu bersusah payah melangsaikan hutang beribu-ribu itu.

Sekadar berkongsi kegembiraan terutama dengan sahabat-sahabat seperjuangan. ^_~

4 comments:

Anonymous said...

TAHNIAH....

Mawar Berduri said...

Tahniah bro....:-)
contoh yang baik untuk adik2...

Kaazim Kazuma said...

TQ sis =)

Siti Rogayah Bahari said...

Alhmdulillah..tahniah! =)

bintubahariyah

Yang Benar Tetap Benar © 2008 Template by:
SkinCorner