Sunday, May 24, 2009

Isteri Akhil Hayy Tuntut Cerai

Sudah tiada jodoh
Oleh ASMIZAN MOHD SAMIRAN - METRO

KUALA LUMP UR: “Saya rasa jodoh kami sudah tiada. Ini ketentuan Allah SWT dan ia untuk kebaikan kami bersama,” kata isteri Akhil Hayy, Maizawati Zainal, 33, berhubung desas-desus perpisahan mereka yang kini menjadi perbualan hangat.

Menurut Maizawati, desas-desus mengatakan mereka bakal berpisah adalah benar dan dia turut mengesahkan kes berkaitan perceraian mereka akan dibicarakan di Mahkamah Rendah Syariah Ipoh pada 2 Jun depan.

Katanya, keputusan berpisah bukan dibuat atas dasar mereka bermusuhan, tetapi ia jalan terbaik untuk menyelesaikan kekusutan yang berlaku.

“Saya tidak salahkan dia. Saya reda kerana saya anggap apa yang berlaku sebagai mainan dunia semata-mata. Cinta kita cinta kepada Allah. Setiap perkara yang berlaku ada qada’ dan qadarnya,” katanya.

Maizawati berkata, keputusan untuk tampil di media bukan dirancang, sebaliknya ia ketentuan Allah.

“Tiba masanya saya tampil memberi penjelasan supaya masyarakat memahami apa yang berlaku.

“Tiada langsung niat untuk memburukkan sesiapa. Mungkin ada hikmahnya selepas ini,” katanya yang muncul di dalam rancangan Nasi Lemak Kopi O di TV9 pada jam 8 hingga 10 pagi hari ini.

Dalam pada itu, ketika ditanya bagaimana dia berdepan situasi kontroversi demi kontroversi membabitkan suaminya dengan penyanyi Waheeda, Maizawati berkata, dia sentiasa berfikiran positif.

“Saya terima penjelasan dia. Saya fikir semuanya positif,” katanya.

Menurut Maizawati, dia juga percaya suaminya tidak berkahwin dengan Waheeda.

“Apa yang dia beritahu (tidak berkahwin dengan Waheeda) adalah benar. Saya harap masyarakat tidak lagi memandang serong kepadanya,” katanya.

Sebelum ini, hangat diperkatakan mengenai desas-desus Akhil, 40, menjalin hubungan dengan Waheeda atau Norwahidah Abdul Wahab, 31, malah ada juga cakap-cakap mengatakan mereka sudah berkahwin.

Bagaimanapun, Akhil menafikannya dan memberitahu hubungannya sebagai Waheeda cuma sebagai rakan sekerja apabila penyanyi itu dijemput menjayakan program Cafe Akhil Hayy musim kedua.

Sebelum ini, mereka pernah dipertemukan dalam program Hijrah Remaja yang pernah disiarkan Astro.



* Memang patut pun ramai yang mengkritik ustaz rock ni... Fitnah, kontroversi... Macam mana nk jd pendakwah yg baik??? Fikir2kan lah wahai ustaz rock... Koho lame koho dokrok... Huhu...

4 comments:

LegendZ said...

ape maksud "Koho lame koho dokrok"..
Ini lah fitnah dunia hiburan..kna tinggal terus klu betul2 nk berubah..emm..fitnah2..

Kaazim Kazuma said...

maksudnye makin lame makin xde 'roh', lemah dan lemau..huhu... tapi dlm kes ni, ana x menyalahkan ustz rock sorang, sbb ade crite di sebalik tabir yg ramai x tahu...
Hanya Tuhan yg Tahu... (",)

hamba_tarbiyah said...

salam Islah..
dan salam ziarah..

Yang benar tetap benar..
Adanya kebenaran itu hanya datang ia daripada Allah..

JimAlifSiin said...

Allah dan Rasul-Nya lebih mengetahui.

meNuNggu kATA dAri TuHaN...

Yang Benar Tetap Benar © 2008 Template by:
SkinCorner