Saturday, January 17, 2009

Tahniah Buat Semua Petugas Fi Sabilillah

Sekadar berkongsi pengalaman...


Kepulangan ke K.Terengganu kali ini agak mengujakan. Suasana meriah sebegini jarang dapat disaksikan. Polis membanjiri 'bandaraya' ini.

Saya berpeluang melalui beberapa pengalaman ketika ingin membuang undi pagi tadi. Kira-kira jam 9 pagi, suasana agak meriah. Penyokong kedua-dua parti kelihatan sibuk meraih undi di saat akhir. Namun, pujian harus diberikan kepada petugas parti 'bulan' yang pandai mengambil hati.

Ketika melalui lorong sebelum memasuki kawasan mengundi, saya disapa mesra oleh beberapa peraih undi PAS.

Seorang pemuda menegur, "Orang muda kalu undi BN dokrok la.."
Satu lagi suara kedengaran, "Ni muka bersih je ni, ngundi Pas dah ni.." Dalam hati saya, 'Muka banyak jerawat macam ni pun bersih?' Saya tersenyum.. Petugas dan peraih undi BN sibuk buat bising...muka sorang2 pun menakutkan je.


Sampai ke saluran 5, tidak ramai orang muda kelihatan. Mungkin tak bangun tido lagi kot. Dalam 5-10 minit beratur tiba giliran saya pula masuk. Berdebar juga rasanya walaupun sudah kali kedua. Dengan lafaz bismillah saya memangkah undi (undi adalah rahsia...hehehe...). Tak sampai seminit, saya kluar dari bilik tersebut dengan satu harapan, moga kemenangan memihak kepada Islam, bukan melayu semata-mata.

Melalui pemerhatian awal, dari segi bendera dan poster, Pas mendahului. Heran juga saya, Umno & BN kan banyak duit. Melihat kepada penyokong Pas yang berbangsa cina, saya berasa sangat kagum, terpegun. Malu kepada orang melayu yang taknak sokong Pas.

Melalui pemerhatian saya, para petugas BN kelihatan tidak ikhlas bekerja dan mengharapkan 'ganjaran' semata-mata. Kalau dapat sikit, sibuk merungut, malas bekerja. Berbeza dengan petugas Pas, dapat sikit ke, banyak ke atau tak dapat langsung pun mereka tetap bekerja dengan penuh komited.

Kesimpulan saya, saya sangat berbangga melihat usaha calon dan petugas-petugas dari PR terutamanya Pas. Para petugas dilihat sangat komited dan pengorbanan mereka sangat terserlah.

Tahniah dan pujian wajar diberikan kepada mereka serta majoriti pengundi yang bijak memilih.


0 comments:

Yang Benar Tetap Benar © 2008 Template by:
SkinCorner