Sunday, January 18, 2009

KeNaLi & PeRaNGi YaHuDi


Sifat-safat Yahudi

1. Buta huruf agama
Di sini diertikan bahawa orang-orang Yahudi itu buta akan kitabnya, tidak mengerti isinya, atau bahkan tidak dapat membacanya. Kebodohan ini disebabkan kerana sikap tidak mahu mengambil tahu mereka, kerana sudah merasa benar. Mereka tidak tahu diri, sudah bodoh, tidak tahu, bahkan tidak mahu tahu pula.

2. Taklid terhadap pemimpinya
Mereka selalu mematuhi pemimpin mereka tanpa tahu dasarnya. Di sisi lain, pemimpin-pemimpin mereka berusaha membuat orang-orang yang taklid tersebut sesat dengan sesat yang sebenar-benarnya, jadi 'simbiosis parasitisma' ini melahirkan sebuah pasukan yang sesat yang pasti dimurkai Allah.

3. Merasa diri paling benar

Orang Yahudi ,erasa merekalah yang paling benar, sedang yang lain salah, merasa diri merekalah yang bakal masuk syurga, sedangkan yang lain daripada Yahudi tidak. Mereka merasa benar dengan pemahaman mereka sendiri. Cuba kita fikir, bagaimana mereka merasa benar dan bakal masuk syurga, sedangkan kitab pun mereka tidak tahu?

4. Cinta dunia dan takut mati

Umat yang jumlahnya sedikit tetapi sangat menguasai dunia ini, sangat cinta dunia. Mereka menggunakan segala cara untuk mendapatkan kenikmatan di dunia. Setelah mendapatkan kenikmatan, mereka takut mati, takut meninggalkan semua kesenangan ini, mereka ingin hidup 1000 tahun lagi. Padahal kalau mereka merasa benar-benar yakin dapat masuk syurga, kenapa mereka tidak meminta mati sahaja? (al-Baqarah: 95-96)

Sebab-sebab Yahudi memusuhi Islam

Yahudi bagi Islam adalah musuh terbesar, begitu pula sebaliknya. Masalah sekarang yang timbul adalah 'mengapa Yahudi membenci Islam, bahkan memeranginya'?

1. Sejak sebelum zaman nabi Muhammad s.a.w., orang-orang Yahudi sudah merasa yakin akan kedatangan Nabi terakhir. Ketika saatnya tiba, ternyata nabi tersebut bukan daripada suku Bani Israil, tetapi dari Bani Hasyim, maka mereka mengingkarinya dan membencinya, dan lalu benci kepada Islamnya.

2. Dahulu, gelaran umat terbaik dimiliki Yahudi, tetapi setelah banyak keingkaran Yahudi kepada Allah, gelaran tersebut dicabut dan diberikan kepada umat Islam, jadilah Yahudi benci kepada Islam.

Mengapa Islam Memusuhi Yahudi?


1. Yahudi sendiri sangat membenci Islam dan berusaha menghancurkan Islam dengan segala cara. Maka wajar bila Islam membenci Yahudi.

2. Sifat-sifat Yahudi yang buruk, dan bahkan bangga dengan keburukannya.

3. Sikap Yahudi yang membuat kerosakan di muka bumi.

Makr-makr Yahudi

Sebenarnya Yahudi sudah menjalankan makr-makrnya sejak dulu, hanya saja masih bersifat klasik dan perseorangan, tetapi sejak abad ke-16 Masehi, mereka mulai mempergunakan cara-cara moden dan praktik ilmiah yang diselaraskan dengan baik.

Kaedah Yang Diguna Pakai


1. Pembaratan (menyebarkan pola hidup barat, serta berusaha menjadikan Barat sebagai kiblat).
2. Sekularisasi (membuang agama jauh-jauh, menumbuhkan cara hidup yang sekular).
3. Kristianisasi (mengeluarkan umat Islam daripada agamanya dan dikristiankan).
4. Orientalisasi

Cara


1. Menjauhkan umat Islam dari agamanya.
2. Mengeluarkan umat Islam dari agamanya.
3. Memerangi Islam secara fizikal
Sumber: Harakah (16-18 Jan 2009)

0 comments:

Yang Benar Tetap Benar © 2008 Template by:
SkinCorner