Thursday, September 27, 2007

KPT hantar perisik ke HEP untuk menangkan Aspirasi!


Pilihan raya kampus semakin hampir. Pasungan dan ikatan kaki dan tangan mahasiswa semakin diperketatkan. Terbaru, Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) telah menghantar "perisik-perisik" mereka untuk bertugas di semua universiti awam di Malaysia. Mereka merupakan kalangan lepasan pelajar yang kini aktif dengan Putera dan Puteri Umno.
Setiap Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) akan dibekalkan dua orang "spy" ini, yang bertujuan untuk membantu memenangkan calon-calon Aspirasi Umno dalam pilihan raya kampus (PRK) yang akan berlangsung 2 Oktober ini.

Surat makluman lantikan "barua-barua" Umno ini telah ditandatangani oleh Prof. Madya Dr Fauzi bin Hj. Ramlan dari Jabatan Pengurusan IPT, Kementerian Pengajian Tinggi.

Pihak Naib Canselor universiti seluruh Malaysia dipaksa menerima mereka bekerja atas status "Pekerja Khidmat Singkat". Skop kerja "perisik-perisik" Umno yang dibayar gaji oleh kerajaan ini ialah bagi mengenal pasti pelajar-pelajar yang dilabelkan sebagai propembangkang dan kemudiannya menyerahkan nama mereka yang terlibat kepada KPT.

Tidak cukup dengan itu, mereka juga akan bertanggungjawab mengenal pasti mana-mana staf IPTA yang terlibat dalam menyokong pelajar propembangkang dan nama-nama kakitangan itu akan diserahkan kepada pihak KPT. Memang mudahkan skop kerja seorang barua itu, ya?

Lihatlah bagaimana Umno mengeksploitasi sebuah kementerian dengan begitu menjolok mata sekali! Lihatlah bagaimana duit rakyat telah disalahgunakan dengan begitu menjijikkan sekali!

Lantikan mereka ini berkuatkuasa selama 6 bulan, bermula 1 Ogos 2007. Bayangkan kalau mereka digajikan minima RM1,500 untuk 42 orang, di semua 21 buah IPTA seluruh Malaysia selama 6 bulan!

Mungkin ada yang mengatakan, "Ah! Berapalah sangat ringgit Malaysia habis kalau hendak dibandingkan dengan salahgunakuasa Najib Razak dalam membeli jet Sukhoi?" Salahgunakuasa tetap salahguna kuasa. Bukan jumlah ringgitnya sahaja yang diambil kira. Islam tetap mengira setiap perbuatan itu walaupun hanya sebesar zarah!

Tak kisahkah kita dengan pembaziran wang rakyat telah disalahgunakan semata-mata untuk memenangkan calon Aspirasi Umno?

Inilah konspirasi peringkat tertinggi Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia di bawah asuhan Mustapa Mohamed!

Pelik bin ajaib, apakah begitu sekali pencabulan kuasa yang dilakukan oleh KPT semata-mata takutkan budak-budak universiti? Sanggup melakukan perbuatan yang memalukan ini semata-mata untuk memenangkan calon Aspirasi Umno?

Semua mahasiswa dan warga kampus di seluruh IPTA boleh siasat sendiri adakah dakwaan ini palsu. Saya cabar semua warga IPTA membuat lawatan mengejut di setiap IPTA dan lihatlah sendiri ada dua orang "barua Umno" yang makan gaji buta dan semata-mata menghabiskan masa dengan bermain "game" dan berbual kosong.

Berani dan hebat sungguh Umno membantu anak-anak didik mereka di IPTA. PAS dan KeADILan nak tunggu apa lagi? Tapi janganlah tolong sampai kemaruk dan salahguna kuasa macam Umno!

Sudah sampai masanya seperti yang dianjurkan Abdullah Abdul Karim, anggota Exco Pemuda PAS, yang juga mantan Presiden Persatuan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (PMUKM) untuk parti-parti pembangkang dan NGO membantu mahasiswa secara terbuka!

Shamsul Iskandar, Ketua Angkatan Muda KeADILan juga mengatakan cadangan penglibatan parti pembangkang ke dalam kampus ini sangat menarik untuk diberi perhatian tinggi oleh pimpinan pembangkang.

Beliau juga pernah bertanding atas tiket Aspirasi Umno di UIAM pada pilihan raya sesi 1996/7 dan Aspirasi ketika itu menang di UIAM tanpa bantuan Umno. Apa masalah sebenar sehingga Umno sekarang begitu beria-ia benar untuk campur tangan politik kampus? Adakah calon Aspirasi Umno sekarang sah pondan?

Saya berani bersumpah dengan nama Allah bahawa perlantikan pekerja khidmat singkat oleh Jabatan Pengurusan IPT ini adalah bertujuan untuk membantu Aspirasi Umno menang dalam pilihan raya kampus secara tidak beradab.

Copy dari: Harakahdaily.net

0 comments:

Yang Benar Tetap Benar © 2008 Template by:
SkinCorner