Thursday, August 10, 2006

Berita : Keputusan Kes Lina Joy ?! Banyak SMS palsu

Menurut sumber dari PEMBELA dan PPI, mereka banyak menerima panggilan telefon yang menyatakan kes Lina Joy telah diputuskan di Mahkamah. Panggilan tersebut timbul ekoran daripada SMS palsu yang menyatakan keputusan kes ini telah dikeluarkan oleh pihak Mahkamah dan memihak kepada Azlina Jailani (Lina Joy).
Ada juga SMS yang menyebut keputusan tidak memihak kepadanya. PEMBELA dan PPI menegaskan hingga kini tiada sebarang tarikh diterima dan tetapkan oleh mahkamah. Pihak Peguam masih belum dimaklumkan secara rasmi oleh Mahkamah Persekutuan berhubung dengan penetapan kes tersebut. Namun demikian marilah sama-sama kita berdoa agar kes tidak dipengaruhi oleh unsur-unsur luar yang cuba mengganggu gugat kedudukan Islam di Malaysia.PEMBELA & PPI menyeru kepada semua Umat Islam di Malaysia "agresif" untuk mengumpulkan tandatangan di semua peringkat masyarakat demi mempertahankan kedaulatan Islam.
Sokongan juga boleh dibuat secara "Online" dengan beberapa perubahan telah dibuat termasuk memberi pilihan kepada ruangan emel, bagi memudahkan urusan petition online. Gerak kerja juga sedang dirangka kini bagi memperluaskan kempen, penyerahan surat, memorandum dan perbincangan di peringkat kerajaan, jabatan agama Islam,institusi-institusi, badan agama, parti politik dan sebagainya demi memastikan kefahaman yang jelas dan menyeluruh berhubung dengan isu ini bagi mengupaya semua pihak mencari jalan terbaik menyekat sebarang usaha yang cuba menjatuhkan kedaulatan Islam.
SUMBER:MyIslamNetwork.net

0 comments:

Yang Benar Tetap Benar © 2008 Template by:
SkinCorner